NoRa Årsmöte

18.09.2018 kl. 17.30 – 19.30
18.9 Föräldraföreläsning och årsmöte
• Vi inleder kl. 17.30–18.30 med föreläsningen En kvart om dagen av Catarina Bärlund-Palm. Catarina är klasslärare i Helsingfors. Hon talar om föräldrarnas och skolans gemensamma ansvar för barnens språk och hur ett
samarbete kring läsning byggs upp.
• Efter föreläsningen kl. 18.30 håller vi föreningens årsmöte. Kom och hör vilka planer vi har för detta läsår och vad vi gjorde förra läsåret. Val av ny styrelse. Kontakta ordförande senast 11.9 ifall du är intresserad av en styrelsepost. Därefter arbetar valberedningen fram ett förslag till ny styrelse som årsmötet fattar beslut om.
• För dig som har svårt att få tag på en barnvakt erbjuder vi barnvaktstjänst under föreläsningen och mötet. Tjänsten är kostnadsfri och i första hand riktad till dig med barn i dagisålder eller barn i åk 1 och 2. Begränsat antal platser. Anmäl ditt intresse senast torsdag 13.9 hosnora@gmail.com.
• NoRa bjuder på en kopp kaffe och gott tilltugg. Välkommen!

Arrangör
NoRa