Rastis Jippo!

21.08.2018 kl. 17.00 – 19.00

Varmt välkommen på en öppen kvällstillställning som arrangeras i samarbete med dagisets föräldraförening Raff och skolans personal. Under kvällen har familjerna tillfälle att bekanta sig med Rastis-huset och övriga familjer.

På programmet står bl.a.

• Caféförsäljning, bl.a. drycker, grillkorv, våfflor, salta och söta bakverk
  • Loppis i gympasalen Häng&fläng. Passa på att sälja och fynda barnkläder och –prylar. Boka loppisbord á 5 euro av mikaela.sandman (at) gmail.com. Begränsat antal bord.
  • Bokplastningstalko. Ta era oplastade skolböcker under armen och lär dig plasta böcker eller få dem plastade av någon som kan. NoRa står för materialkostnaderna.
  • Orientering i huset.
  • Spel och lekar på gården.

Din hjälp behövs. NoRa ansvarar för att steka våfflor och grilla korv. Nu söker vi frivilliga som kan ställa upp minimi 30 minuter under kvällen. Anmäl vad du vill göra och vilken tid (minimi 30 min) per e-post hosnora (at) gmail.com

Evenemanget är gratis och öppet för alla familjer i Rastis. Även far- och morföräldrar och andra viktiga personer är varmt välkomna :)

Endast kontant betalning på café.

Rastis - hela huset
Fjärdstråket 6